Sacramenten

Heilige Doop

We geloven dat dat Heilige Doop het teken is van Gods verbond en daarom de kleine kinderen niet mag worden onthouden. Voor aangifte voor de Doop en een gesprek hierover met de kerkenraad wordt doopzitting gehouden, waarvan tijd en plaats in de kerkbode vermeld worden. Tijdens deze bijeenkomst vindt een gesprek plaats over de betekenis van het sacrament van de Heilige Doop en de beloften die de ouders doen bij de doop van hun kinderen. Beide ouders worden op deze doopzitting verwacht.

Heilig Avondmaal

Het Heilig Avondmaal wordt 4 keer per jaar gevierd. De zondag voorafgaande aan de viering van het Heilig Avondmaal is er de voorbereidingsdienst. In de week voor de viering is er een bezinningsuur waar alle belijdende leden van de gemeente worden verwacht en ook overige belangstellenden zeker welkom zijn. Het is gebruikelijk dat het Heilig Avondmaal in de morgendienst wordt bediend. 's Avonds is er dan een dienst van dankzegging en nabetrachting.

De inhoud van de collectebekers op de Avondmaalstafel is bestemd voor een diaconaal doel. Vooraf wordt in de kerkbode dat doel vermeld . Voor persoonlijke vragen over het avondmaal kunt u/jij contact opnemen met de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of wijkouderling.