H.V.D.

De Hervormde Vrouwen Dienst doet haar werk onder toezicht van de kerkenraad.

Zij heeft ten doel bezoeken te brengen aan eenzamen, alleenstaanden, ouderen, zieken, (ziekenhuis of verpleeginrichting) en allen die een bezoek op prijs stellen. De bezoeken zijn niet van pastorale aard. Dit doet de kerkenraad of de predikant.

De adressen, welke door de H.V.D.-medewerkers worden bezocht, bedoelen te zijn een vriendschappelijke handreiking vanuit de kerk. De hulp kan bestaan uit bijvoorbeeld een geestelijk gesprek, als daar behoefte aan is, een Bijbelgedeelte lezen, als men dat zelf niet meer kan of als dat op prijs wordt gesteld. Ook een gewoon praatje, wat lichte werkzaamheden, bijvoorbeeld een boodschapje doen, behoort tot de mogelijkheden. Hoeveel keren men bezocht wil worden gaat in onderling overleg met de bezoekmedewerkster.

Alles wat zij zien of horen mogen zij niet doorvertellen. De dames, die een bezoek brengen doen dit met goedkeuring van de kerkenraad. Eventuele vragen of problemen dienen zij dan ook met hen te bespreken.

De voorzitter van de H.V.D. is dhr. J. Maaijen.

Voor eventuele vragen kunt u terecht bij de contactpersoon: dhr. J. Maaijen (Tel: 0416-272 252 en @: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.